De opleiding tot verkeersregelaar in Nederland OIV NeVeTe

Verkeersregelaarspas?

De opleiding tot verkeersregelaar

Wat leuk dat je verkeersregelaar gaat worden. Met ons stappenplan gaan we je wens omzetten naar realiteit. Inmiddels zijn ruim 16.000 verkeersregelaars je voorgegaan. Daar hoor jij toch bij?

Examen verkeersregelaar

Wil je meer weten over hoe het examen van de beroeps-verkeersregelaar? Wij leggen je alles uit. Natuurlijk leggen we je ook uit hoe we je gaan helpen. Je gaat voor ruim 15 minuten het verkeer regelen.....

Bedrijfsopleidingen verkeersregelaar

Wil je graag meerdere verkeersregelaars opleiden tot verkeersregelaar? Met trots presenteren wij onze op maat gemaakte bedrijfsopleidingen tot verkeersregelaar. Wij leveren de docenten, tegen een voordelig tarief.....

Wij geven niet alleen les, wij adviseren ook bedrijven die verkeersregelaars inhuren.

verkeersregelaarspas

Help, hoe vraag ik de verkeersregelaarspas aan?

Dat kan een behoorlijke bezigheid zijn. Niet te min moeten we je eerst iets vertellen. Om je aanstellingspas aan te vragen of zoals we dit verkeersregelaarspas noemen moet je eerst twee zaken onderscheiden. Je kan op twee verschillende wijzes je verkeersregelaarspas aanvragen.

Plaatselijke aanstellingspas

Deze aanvraag ligt via de gemeente. Het college van burgemeester en wethouders beslist hierover.

Landelijke aanstellingspas

Dit gaat via onze minister van verkeer en waterstaat. Zij hebben het account aanstellingspas.nl.

Wij kunnen al je vragen beantwoorden over de verkeersregelaarspas.

Plaatselijke aanstellingspas, eerst vragen bij de gemeente!

Ben je boa, toezichthouder, brandweerman of werk je voor een bouwbedrijf dat een langdurig project heeft in een gemeente? Dan moet je de pas aanvragen via het college van burgemeester en wethouders. Wat wel belangrijk is om te vertellen dat je voordat je de opleiding gaat voltooien bij ons je eerst meld bij de gemeente van toepassing. De gemeente moet hier namelijk wel open voor staan. De aanstellingsduur kan bepaald worden door het college. Echter het maximale termijn is 5 jaar. De gemeente kan zelf het aanstellingsbesluit opstellen. Mocht de gemeente geen voorbeeld hebben van dit besluit kunnen wij een voorbeeld toesturen naar de gemeente. Het kan tevens zijn dat de gemeente een account heeft bij aanstellingspas.nl SVNL. Dit is de Stichting Verkeersregelaars Nederland. Daar kan de gemeente een account aanmaken. Echter deze jaarcontributie voor de gemeente is erg duur.

Landelijke aanstellingspas aanvragen?

Voor de beroeps-verkeersregelaars die dagelijks het verkeer gaan regelen en gaan werken bij een werkgever vraagt de werkgever jouw verkeersregelaarspas aan. Maar ben je zzp'er dan moet je rekening houden met geduld. Je zal namelijk eerst een account aan moeten maken bij aanstellingspas.nl Daar geeft je eerst via een inschrijfformulier door wie je bent en wat je bedrijfsgegevens zijn. Daarnaast om het account te activeren moet je minimaal 3 intensie verklaringen inleveren van opdrachten waar jij gaat verkeerregelen. Of je moet 3 opdrachten aanleveren. Daaruit moet blijken dat je landelijk het verkeer gaat regelen. Ze hebben wel verschillende voorwaarden, op opdrachten moet komen uit meerdere niet aangrenzende gemeenten of provincies. Dat betekent als voorbeeld een opdracht uit Leeuwarden (Friesland) Deventer (Gelderland) Rotterdam ( Zuid-Holland).

Ik wil nu mijn aanstellingspas aanvragen ? Welke website?

Je gaat nu je aanstellingspas aanvragen bij aanstellingspas.nl, maar wacht even, we hebben nog meer!

Wat moet ik allemaal inleveren bij aanstellingspas.nL

Voor het aanvragen van je verkeersregelaarspas heb je eerst een actief account nodig. Daarna moet je de volgende zaken aanleveren.
1 Een pasfoto ( dit mag zwart wit zijn)
2 Een verklaring omtrent gedrag ( niet ouder dan 2 maanden)
3 De certificaat code met de aanstellingscode die je hebt gekregen van het opleidingsinstituut.

Het is verstandig om deze zaken allemaal alvast voorbereid te hebben als je de verkeersregelaarspas gaat aanvragen. Heb je alle zaken voor elkaar dan kan het snel gaan. Echter de aanstellingspas, kost voor het maken ongeveer €26,-

Binnen 6 maanden na je verkeersregelaarsexamen kan je de pas aanvragen. Na dit termijn moet je de opleiding opnieuw volgen

Let op: Een opleidingsinstituut kan geen verkeersregelaarspassen aanvragen voor verkeersregelaars!

Er circuleren veel verhalen, maar als je denkt dat een opleidingsinstituut namens jou een verkeersregelaarspas kan aanvragen en afgeven, vergis je je. Deze pas vereist namelijk drie eigenaren: de overheid, jijzelf en het bedrijf waarvoor je werkt. Bijvoorbeeld, als je een verkeersregelaarsopleiding volgt bij een opleidingsinstituut in opdracht van een bouwbedrijf, moet dit bouwbedrijf je ook verzekeren met een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. De naam van dit bedrijf moet op je verkeersregelaarspas staan, gekoppeld aan hun verzekering. Als het opleidingsinstituut de pas aanvraagt, kan dit alleen op hun naam gebeuren. Maar dit zou betekenen dat je verzekerd bent via het opleidingsinstituut, wat verzekeringsmaatschappijen niet accepteren. Je werkgever moet echt zelf een account aanmaken om deze verkeersregelaarspas voor je aan te vragen.

De SVNL wordt beheerd door de NIVOO in Maartensdijk. Hier zijn ???????????over.

In de wereld van verkeersregelaars gonst het van de geruchten. Zo heeft NIVOO in Maartensdijk het mandaat gekregen om de Stichting Verkeersregelaars Nederland te leiden, inclusief het beheer over alle verkeersregelaarsexamens in Nederland. Dit is afgegeven door de nationale politie. Opvallend is dat sommige politieagenten een dubbelrol vervullen als zowel docent bij de NIVOO als examinator voor SVNL, wat vragen oproept over belangenverstrengeling. Na wat onderzoek blijkt dat SVNL en NIVOO zelfs dezelfde bedrijfslocatie delen, wat suggereert dat ze inzage hebben in de examens van andere opleidingsinstituten en mogelijk een concurrentievoordeel genieten. Dit zet andere opleiders op scherp, die bezorgd zijn dat de eerlijkheid van het proces in het geding is. Als organisatie die al jaren met SVNL samenwerkt, hopen wij dat deze geruchten ongegrond blijken te zijn. Maar het verkoopt wel goed bij klanten.